۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

مشایی: ما خواستار رفراندوم در اسرائیل هستیم


آنها ملت‌ها تهدید به قطعنامه می‌کنند. کدام ملت از مسیر خود انصراف داده است؟ اکنون دیگر قطعنامه برای ما نان صبحانه شده است. در واقع ما از قطعنامه‌ها نمی‌ترسیم.


اسفندیار رحیم‌مشایی، جانشین رییس دولت در شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور، در “همایش سرمایه‌گذاران خارجی ایرانیان مقیم خارج از کشور” گفت: ایران در یک شکوفایی تاریخی قرار گرفته است و اکنون فصل نوینی را در عرصه‌ جهانی آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا وی در ادامه با خوشامدگویی به حضار و ایرانیان خارج از کشور در این همایش گفت: من این‌جا به نمایندگی از ریاست‌جمهوری برای تایید و تاکید درباره سرمایه‌گذاری ایرانیان به این‌جا آمده‌ام. درواقع اکنون ایرانیان پس از سه دهه تلاش به دوره چیدن محصول رسیده‌اند.

مشایی در ادامه اظهاراتش با بیان این‌که همه انسان‌ها باید آزاد و عزتمند باشند، ادامه داد: بدون عزت و آزادگی هیچ تلاشی نمی‌تواند واجد ارزش باشد و هیچ حرکتی به نقطه‌ای منتهی نمی‌شود. اگر انسان‌ها آزاد نباشند فرصت بازشناسی گزینه‌ای را از گزینه‌های دیگر نخواهند داشت و به طورکل فرصت کمال نخواهند داشت. درواقع باید در جامعه قدرت انتخاب، آزادگی و امنیت وجود داشته باشد تا بتوان بهترین گزینه را انتخاب کرد که آن گزینه رشد و بالندگی و معرفت باشد که برای رسیدن به این گزینه باید فضایی سراسر عشق و دوستی ایجاد شود که همه با هم باشند و نه تنها با هم، بلکه برای هم باشند.

جانشین رییس‌ دولت در شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: ملت ایران در تاریخ ظرفیت‌های خود را نشان دادند. اکنون ایرانیان آن نقشی را مطالبه می‌کنند که درگذشته ایفا کرده بودند و درواقع شایستگی‌های گذشته‌ خود را مطالبه می‌کنند. در این‌جا سخن درباره صلح، صفا و برابری است. ایرانیان جوامع بشری را محترم شمرده و از در مهر و محبت و دوستی وارد می‌شوند. اکنون ایرانیان می‌بایست همان پرچم تاریخی را در دست گرفته و عرضه کنند.

مشایی در ادامه با اشاره به کاستی‌ها و سستی‌های انجام شده و اعمال شده بر ایرانیان اضافه کرد: جامعه ‌ایرانی در چند صد سال گذشته به دلیل سستی شاهان در فرسودگی مانده، متوقف شده و سرعت آن کند شده است و باید این موضوع برطرف شود. ایران از ظرفیت‌هایی که دارد اکنون بیدار، هوشیار و آگاه است و بر همین اساس باید در عرصه‌ بین‌المللی حضور یافته و روحیه‌ استقلال، عدالت، تلاشگری و مجاهدت داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که اکنون در همه‌ جهان سخن از تغییر و تحول می‌شود، گفت: اکنون حتی قدرت‌های بزرگ نیز از تغییر و تحول صحبت می‌کنند. امروز ایران در وضعیت بهتری قرار دارد.اکنون در ملاقات‌های خارجی ایران، اگرچه حرف‌هایی گفته می‌شود، اما کسی جرأت تشر ندارد. آنها می‌گویند که شما نظام عالم را به هم نزنید و از خشونت استفاده نکنید اما پاسخ آنها کاملا روشن است. کسی نیاز به خشونت و بحران دارد که بخواهد آب را آلوده کرده و ماهیگیری کند اما کسی که امید به فردا دارد و جایگاه‌های شایسته و افق‌های متعالی را در دست می‌بیند چه نیازی به آلوده کردن آب دارد؟ این حرف‌ها، شایسته ملت ایران نیست. ملت ایران شایسته و محکم و قاطع است و بدانید که این سخنان تبلیغاتی نیست. در صحنه‌ امروز ملت ایران طوفانی به پا کرده که چشم ستمگران را فرا گرفته است و آنها را از برنامه‌ریزی‌های خود باز داشته است. ملت ایران ملت بزرگی است. اگر به منشور کوروش نگاه کنید می‌توانید به این مساله پی ببرید.

مشایی گفت: در این‌جا درباره ملت ایران سخن از عدالت و اتحاد است. درواقع سخن از احساس دوستی و افتخار و ملت بزرگی است که در این سرزمین وجود دارد. مشکل ملت ما فرماندهان و شاهان بی‌عرضه بوده است. اگر اکنون ملت ما بالا رفته و به جایگاه والایی رسیده است به دلیل حکومت منسجم است.

رییس دفتر رییس ‌دولت با اشاره به صدور قطعنامه‌های‌ تحریم علیه ایران نیز گفت: آنها ملت‌ها تهدید به قطعنامه می‌کنند. کدام ملت از مسیر خود انصراف داده است؟ اکنون دیگر قطعنامه برای ما نان صبحانه شده است. در واقع ما از قطعنامه‌ها نمی‌ترسیم.

وی در ادامه با اشاره به فرمانروایی انوشیروان اضافه کرد: ملت ایران در تاریخ به دنبال عدالت بوده است. عدالت در ایران تاریخی و نهادینه شده است. ما ملتی هستیم که با هیچ کشوری سر جنگ نداریم. حتی در مورد رژیم صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و مشروع نمی‌دانیم، نیز تنها خواهان برگزاری رفراندوم هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اقتدار ملی گفت: ما این اقتدار را به نسل‌های گذشته بدهکاریم. دیگران می‌توانند در مورد این مساله قضاوت کنند و بگویند که شما در برابر نظامات دنیا چه کرده‌اید؟ درواقع این عظمت ملت، دارایی ماست و دنیای اطراف ما متحیرند. می‌گویند حرف‌های شما همان حرف‌های ماست اما ما جرأت بیان آنها را نداریم. زمانی که امام (ره) انقلاب کرد ملت در کنار امام (ره) بود. درواقع امام (ره) ایستاد چون مردم ایستادند. اگر امروز رییس‌ دولت در صحنه‌ بین‌المللی می‌ایستد به این دلیل است که مردم نیز ایستاده‌اند. اگر در مساله‌ هسته‌یی مردم نایستاده بودند این مساله شدنی نبود.

مشایی ادامه داد: برای این‌که در صحنه‌ی بین‌المللی بتوان گام برداشت باید به توسعه‌ی روابط بین‌المللی پرداخت. اگر آنها اکنون در عراق و افغانستان مانده‌اند به این دلیل است که یک نفر درمقابل آنها ایستاده است وگرنه آنها جفت پا به کشور ایران وارد می‌شدند. در واقع آنها به دنبال ایران هستند. برهمین اساس ایران باید بدون تعارف به دنبال اقتدار باشد. فرصت‌هایی وجود دارد، اما فرصت‌های تاریخ‌ساز هر روز موجود نیست. باید مقتدر باشیم. اقتدار ما از جنس اقتدار سلطه‌طلبان نیست. اقتدار ما به گونه‌ای نیست که حق کسی را پایمال کنیم. ما می‌خواهیم مقتدر مهربان باشیم. قدرت، انسجام و اقتدار لازم است، اما الزامی در زور و تجاوز به حقوق کسی وجود ندارد. یکی از راه‌های مقتدر شدن ایران گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی است که در این صورت سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند بسیار مهم و موثر باشد.

وی در ادامه‌ اظهاراتش با بیان این‌که ما امنیت دیگران را امنیت خود می‌دانیم، گفت: دولت دهم اولویت را فرهنگ اعلام کرده است. در واقع فرهنگ یعنی این‌که بدانیم عضو چه کشوری و چه مذهب و اصالتی هستیم. این سرمایه عین ثواب و فضیلت است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات برخی کشورهای غربی و همسایه گفت: تفنگ ما پر است اما تفنگ آنها خالی و اسباب بازی است. به همین دلیل آنها به دنبال جنگ نیستند و به مسائل اقتصادی معطوف شده‌اند و سعی می‌کنند جلوی سرمایه‌گذاری را بگیرند. در دولت دهم فعالیت‌های بسیار گسترده برای پیشرفت ایران انجام شده است. باید این ملت را گلباران کرد؛ زیرا آنها توانسته‌اند راه شکوفایی دنیا را باز کنند. به همین دلیل دنیا باید برای آنها جشن ملی بگیرد. توسعه‌ی سرمایه‌گذاری وسیع باید در همه‌ی بخش‌های مختلف ایران انجام گیرد.

مشایی در پایان با اشاره به صندوق ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال گذشته در کنگره برگزار شده، گفت: صندوق ایرانیان سال گذشته تصویب شده و اکنون مراحل اداری خود را می‌گذراند و شورای بورس مجوز این صندوق را داده که در طی هفته‌های آینده انجام می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر