۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

جعفر پناهی تا تحقق سومین خواسته اش به اعتصاب غذا ادامه می دهد

پناهی در پنجمین روز اعتصاب غذای خشک در حضور دادستان تهران، وکیل مدافع و خانواده اش را ملاقات کرد .

به گزارش پویا خبر ، جعفر پناهی سینماگر نامدار ایرانی صبح امروز در پی پنجمین روز اعتصاب غذای خشک موفق شد در حضورعباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، فریده غیرت وکیل مدافع خود و نیز خانواده اش را ملاقات نماید.

جعفر پناهی به دادستان تهران اعلام کرد تا محقق شدن سومین خواسته اش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

عباس جعفری دولت آبادی ضمن در اختیار گذاردن پرونده جعفر پناهی به وکیل وی اعلام کرد: «پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است تا روال قانونی خود را طی روزهای آینده دنبال کند».

این احتمال وجود دارد روز شنبه هفته آینده جعفر پناهی همراه فریده غیرت در دادگاه انقلاب در برابر اتهامات وارده از خود دفاع نماید.

جعفر پناهی در نامه ای که روز ۲۸ اردیبهشت منتشر کرد نوشته بود که بعد از برخورد ناشایستی که شنبه شب (۸۹/۲/۲۵)در هجوم مامورین به داخل سلول ۵۶ اوین صورت گرفت و متعاقب آن به مدت یک ساعت و نیم، من و هم سلولی هایم را بدون لباس در بیرون و در هوایی سرد نگه داشتند.صبح روز یکشنبه مرا به بازجویی بردند و متهم کردند که از داخل سلول فیلمبرداری کرده ام؛ که کذب محض است. و بعد تهدید کردند که تمامی اعضای خانواده ام را دستگیر و به اوین منتقل خواهند کرد و دخترم را به بازداشتگاهی ناامن در رجائی شهر خواهند فرستاد و با این حرف ها قدرت تجزیه و تحلیل را از من سلب کردند.

وی اعلام کرده بود:ازیکشنبه صبح(۸۹/۲/۲۶)هیچ چیز نخورده ام و نیاشامیده ام و حال اعلام می کنم اگر موارد زیر تحقق نپذیرد، من به نخوردن و نیاشامیدن خود ادامه خواهم داد؛ چرا که نمی خواهم تبدیل به موش آزمایشگاهی شوم که هر لحظه مرا به اتهامات واهی تحت شکنجه و آزارهای روحی و روانی قرار دهند.

سه خواسته پناهی عبارت است از:

۱٫تماس و دیدار باخانواده ام و اطمینان کامل از سلامت آنها

۲٫حق داشتن وکیل بعد از ۷۷روز و مشورت با او

۳٫آزادی بدون قید و شرط تا تشکیل دادگاه و صدور حکم قطعی

او در پایان این نامه اعلام کرده بود:به سینمایی که به آن معتقدم قسم می خورم تا تحقق خواسته هایم دست از اعتصاب غذا برنمی دارم و تنها خواسته ام این است که جنازه مرا به خانواده ام تحویل دهند تا هر کجا که مایل اند دفن کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر